woensdag 22 maart 2023

Filefolder gift envelope.

Goede middag allemaal,
Mijn hobbyvriendin Lian is drie dagen na mij jarig en dat hebben we afgelopen zaterdag nog ff samen gevierd. Zo hebben we altijd nog een soort afterparty samen, een 2de feestje. 

Zij wilde graag onderandere deze bagtopper stans en deze wilde ik eens leuk verpakken dus heb ik van kraft cardstock een filefolder envelop gemaakt en ook cadeauzakjes toegevoegd zodat ze meteen aan slag kan. Haar favoriete kleur is groen dus heb ik de dipping techniek gebruikt op de Soft Finish Cardstock met Sage Distress inkt zodat je een artistieke achtergrond krijg. Dit is behoorlijk uit mijn comfort zone. 

Uitleg voor wie het niet kent:
Je pakt 2 lege kaartenhoesjes en dept een paar keer met je Distress inktpad erop en spray een paar keer water hierop en dep deze op je kaartkarton. Af en toe sprayde ik nogmaal met water rechtstreeks op het kaartkarton want ik wilde dat er niks wittig bleek. Blijf dit herhalen tot het naar je zin is. Let op dat je niet te lang door gaat want dan word het te donker en te effe. Het perongeluk te donker gedepte vel kaartkarton heb ik gebruikt voor de donkere groene accenten ondanks dat het toch dezelfde kleur inkt is.

Voor de voorkant heb ik de Hobbystansjes van By Lene gebruikt want dat is wel toepasselijk voor een hobbyvriendin.

Voor de tickets heb ik stanzen van Elizabeth Craft Design gebruikt. De tickets zijn bestempeld met teksten uit de Nederlandse teksten sets van Elizabeth Craft aangevuld met verjaardag en creatieve stempels van Marianne Design en wat ik nog in mijn collectie had. Hopelijk geeft dit jullie nog meer ideeën om deze tickets te bestempelen







Kaartkarton:

  • kraft, wit, Soft Finish Cardstock, vellum pearl, zwart, zilver metallic.

Distress inkt:

  • Sage.

Stansmallen:

  • By Lene - Cutting machine BLD1384, Craft Tote BLD1363,  Craft Tools BLD1364, Paper and Scissor BLD1228 retired.
  • Carlijn Design - Slimline.
  • Elizabeth Craft Design - Tickets and Tabs, Limited Edition December Day by Day, Curved Library pocket, General Filefolder 1 and 2, Alphabet Tabs, Robe Border, Sidekick Macrame & Page.

Stempels:

  • Echo Park - I'd Rather Be Crafting.
  • Elizabeth Craft Design - Tickets, Mij Niet Bellen, Ik Ook Van Jou, Ink With Journaling Cards, Pieced of Live 1 Numbers & More.
  • Marianne Design - Eline's Words EC0138 retired, Eline's Vintage EC0096retired, Verjaardags gedichtjes CS1006, Zelfgemaakt is leuker CS1071.
  • Tim Holtz - Going Somewhere.
  • We R Memory Keepers - Merry January. 


Eerder had ik deze techniek al uitgeprobeerd in Salvaged Patina en Victorian Velvet en daar heb ik ook foto's van gemaakt. Bij de Salvaged Patina heb ik alleen de ticket en Nederlandse stempels van Elizabeth Craft Designs gebruikt.



Bij deze in Victorian Velvet heb ik ook andere stempels van Elizabeth Craft Design gebruikt en van Tim holtz zodat je meer variatie in reciepts kan krijgen. Op de stempels met zwarte vlekjes had ik perongeluk vlekjes erop die door deze spetterstempels opeens zo lijkt te horen. 



Stansmallen:

  • Crafter Companion - Vintage Butterflies Tags & Tickets.
  • Elizabeth Craft Design - Tickets and Tabs.

Stempels:

  • Elizabeth Craft Design - Tickets, Mij Niet Bellen, Ik Ook Van Jou, Ink With Journaling Cards, Crayons With Journaling Cards, All The Details, In my Garden, Memorable, Months, Sidekick Stamps 2.
  • Tim Holtz - Examination (Pharmacy labels, splotches).

5 opmerkingen:

Angélique zei

Wat een ontzettend gave verpakking voor dit mooie cadeau, wat zal je vriendin blij verrast zijn geweest.

Rhodé zei

Dat is echt een toffe cadeauverpakking geworden!

Marjolijn van Elsberg zei

Hey Femke, zie nu pas dat jij ook een blog bij houdt. Wat leuk, ben je meteen gaan volgen. Leuk cadeau heb je gemaakt voor je vriendin. En ook zo leuk verpakt. Groetjes, Marjolijn

Yvonne zei

Wauwwww, Femke wat ziet dat er mooi uit allemaal. Wat een ontzettend leuk kado voor je vriendin.
Groetjes, Yvonne.

Martha zei

Superleuk, dankjewel voor de inspiratie