donderdag 11 juni 2020

Meneer muis en zijn meesterwerk.

Goede morgen,
Op 3 juni heb ik onderandere dit proefkarton verfgietsel laten zien. Omdat karton erg krom trekt krijg je op bepaalde punten wat problemen (toplaag wat breekt op basislaag bijvoorbeeld). Ga 2 berichten terug om te zien hoe de andere proefkartonnen zijn geworden of klik hier voor een rechtstreekse link:



Omdat ik er toch iets mee wilde doen heb ik daar deze week een mooi stuk uit gestanst en op dit kaartje verwerkt en natuurlijk een leuke muis toegevoegd (dit keer heb ik een gaatje in zijn broek gemaakt voor zijn staart). Ik heb de verf die ik voor het gietsel gebruikt voor de verfvlekken. Omdat ik de napjes wat dikker erop wilde heb ik die eerst uit gestanst en daarna gekleurd met verf.

Achtergrond/design + verf op muis en napjes:
  • Mijn eigen verfgietsel in de kleuren: titanium wit ,  zand (goud gemengt met huidskleur) ,  turquoise ,  phtalo blauw ,  nachtblauw. De techniek van het gietsel is een Dutch pour.

Kaartkarton: 
  • 2 tinten kraft ,  wit ,  2 tinten grijs ,  roze ,  zwart ,  goud parelmoer ,  vellum.

Mallen: 
  • MFT dienamics "Blueprints 13 ,  Artist Pallete & Brush" (verfkwast en verf napjes).
  • Penny Black "Wood Floors".
  • By Lene "BLD1153" (verf pallet).

Marianne Design

Collectables:

  • Eline's muizenfamilie COL1437.
  • Eline's kleertjes COL1438.
  • Eline's strand items COL1484 (glas).



Bedankt voor de lieve reacties. Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren en tot de volgende keer!!!


5 opmerkingen:

Marjolein zei

Ah, wat leuk! Ik was al benieuwd wat je met de gietsels zou gaan maken. Deze is echt heel geinig! Groetjes Marjolein

Rhodé zei

Oh, wat leuk gedaan! En je hebt overal goed over nagedacht. Ook over die napjes verf. Super!

Rimmie zei

De titel en de foto die ik zag maakte me toch wel heel nieuwsgierig.
Wat ontzettend leuk is dit kaartje, echt super leuk bedacht. Complimenten!

Groetjes

Rimmie

Annemarie en Merit zei

Oh wat is dit geweldig!!! Heel gaaf gemaakt die achtergrond en zo leuk gecombineerd met de muis met zijn schilders pakkie aan! :) Echt super!!

groetjes, Merit en Annemarie

Eri zei

Wat heb je dat superleuk gedaan Femke! De muis heeft heel leuk met de verf zitten kliederen, zo leuk dat hij zelf ook helemaal onder zit! Een topper!
Groetjes, Eri