maandag 15 juni 2020

meneer en mevrouw muis in het aquarium.

Goede middag,
Op 3 juni heb ik onderandere dit proefkarton verf gietsel laten zien. Omdat karton erg krom trekt krijg je op bepaalde punten wat problemen (toplaag wat breekt op basislaag bijvoorbeeld)

Klik hier als je alle proefkartonnen wilt zien van 3 berichten terug. 

Dit is mijn 2de kaartje met een stuk als achtergrond. Voor deze heb ik het verf gietsel gekozen die de meeste problemen gaf (niet echt te zien op foto hieronder). Dit is trouwens een stuk karton met een swipe techniek. Met deze techniek krijg je cellen en strepen wat in dit geval het gevoel geeft van bewegend water. 

Klik hier als je mijn vorige kaartje met verf giet achtergrond wilt zien.


Omdat het in deze tijd niet erg verstandig is om  met zijn allen massaal naar het strand te gaan hebben de muisjes met het warme weer gekozen om dan maar te gaan duiken en dobberen in hun eigen aquarium met Nemo visjes:


Omdat dit proefkarton verfgieten wat dikker was heb ik de binnen kant ook bewerkt zodat de kaart wat stabieler is.

Achtergrond:
  • Mijn eigen verfgietsel in de kleuren titanium wit ,  zand (huidskleur met goud gemengd) ,  turquoise ,  Phtalo blauw ,  nachtblauw.
Kaartkarton:
  • kraft ,  wit ,  wit glitter ,  2 tinten grijs ,  roze ,  oranje , turquoise , blauw ,  2 zandkleuren ,  geel parelmoer ,  2 tinten groen ,  mint groen metalliek ,   zwart ,  clearplastic voor het glas van de duikbril.
Mallen:
  • Dutch Doobadoo : Dutch Card Bottle A5 470 . 713 . 686.
  • Joy Crafts : Under the sea 6002/0496.

Marianne Design.

Creatables:

  • Koraal set LR0660.
  • Uitzicht op Oceaan LR0664.

Collectables:

  • Eline's tropische vissen COL1431.
  • Zeeleven van Marleen COL1468.
  • Eline's muizenfamilie COL1473.
  • Eline's strand outfits COL1483.
  • Eline's strand items COL1484.

Stempelsets:

  • Strandteksten CS1024.

Stempel en stanzenset:

  • Label's van Marleen CS1058.


Bedankt voor de lieve reacties. Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren en tot de volgende keer!!!



4 opmerkingen:

Kaartenkraam zei

Wat fantasievol! En dit zijn eigenlijk twee kaarten in één. Geweldig gedaan en zowel voor- als binnenkant vind ik TOP!

groetjes van Ank

Annemarie en Merit zei

SUPER leuk deze kaartjes.
Heerlijk die familie muis die onder water duiken, en al dobberend rond drijven,
\Liefs Annemarie en Merit

Marinda zei

Wat gaaf gedaan Femke! Echt mooi hoe je zelf je achtergrond maakt.
En wat een ,leuke scène van de muisjes die aan het snorkelen zijn in eigen aquarium.
Groetjes Marinda

martina's kaartjes zei

wat een superleuk resultaat geeft dat ! helemaal toppie ! mooi gemaakt, top kaartje
grtjs, martina