woensdag 3 juni 2020

Verfgieten oefenen in strandtinten.

Goede middag allemaal,
afgelopen week wilde ik weer wat oefenen met verfgieten en omdat ik niet heel veel canvassen in huis heb dacht ik dat het misschien kan oefenen op in stukken gesneden brievenbusdozen. Nadeel van karton is dat het krom trekt waardoor je op sommige plekken de topverflaag splitst/breekt van de basislaag. Dan krijg je een kartellige cel inplaats van een mooie afgeronde. Ook zitten er wat plekken bij waar de verf wat dikker erop opgedroogd is. 

Dit keer heb ik ook geen silicone of dimethicone gebruikt om cellen te krijgen maar Amsterdam Titanium witte verf wat automatisch al veel cellen geeft. Ik denk dat ik de mooiste stukken met eruit snij en op een kaart of zo ga gebruiken. 

De eerste heb ik 2 kleine dutch pours gemaakt en de rest zijn swipes waarvan de onderste met de restjes verf wat van de vorige af droop gemaakt waardoor je de zandkleur niet meer terug ziet maar wel een leuk effect geeft (alsof er schuim op het water staat).







Bedankt voor de lieve reacties. Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren en tot de volgende keer!!! 


Geen opmerkingen: