donderdag 5 augustus 2021

Honingpot.

Goedemiddag allemaal,
tussen de designteam voorbeeldkaartjes voor de Hobbyboerderij door heb ik eindelijk de gave Mason Jar Special van Elizabeth Craft Design uitgeprobeerd. Deze is ook zeker heel geschikt als slimline kaart maar ik heb er mijn eerste plannerpagina mee gemaakt. Nu naast mijn middelste broer met familie ook mijn ouders in het buitenland zijn gaan wonen leek het me wel een leuk iets om uit te proberen. Ik heb deze aangepakt zoals ik ook een kaart aan zou pakken omdat ik weet dat mijn nichtje van bijna 3 alweer, gek is op mijn kaarten dus zo kan ze ook eens door mijn planner bladeren. Ik wil ook zeker wat met foto's proberen maar ik weet niet of ik die altijd zal kunnen laten zien.

Ik heb er een honingpot van gemaakt  dan kan een beer en bijtjes natuurlijk niet ontbreken. Ik heb de beer in een bosomgeving gezet met bergen op de achtergrond, die heerlijk aan het genieten is van een pot honing. Voor de basis heb ik een brievenbusdoos waar hobbyspulletjes in verstuurd was gebruikt en de bovenste papierlaag eraf gescheurd zodat je een ribbeltje heb. De honing heb ik uit clearplastic gestanst, naja door machine gehaald en vervolgens met een mes losgesneden want het stanste er niet doorheen. Deze heb ik aan de achterkant met een alcoholmarker bewerkt. Het ziet er wat vlekkerig uit maar dat doet de honing ook als het kristalliseert dus vind ik niet storen. Ik vind de variatie zo in structuren wel leuk. Zo krijg je nog meer een idee alsof er een landschap in een pot is gemaakt. Ook heb ik blauwe bessen in de struik geplakt voor iets meer kleur.



Kaartkarton:

  • Brievenbusdoos, 2 tinten kraft, 3 tinten groen, 3 tinten bruin, 2 tinten blauw, 2 tinten grijs, zwart, okergeel, rood, wit parelmoer, wit glitter, vellum.

Mallen:

  • Cottage Cutz -  Beehives, Berry Cake (blauwe bessen).
  • Elizabeth Craft Design - Planner Essentials Mason Jar Special, Honey Bear, Forres Accessories (struik + paddenstoel).
  • Marianne Design - Boomstam LR0680, Tiny's Paddenstoelen (mos) LR0623, Punch Die geluksklaver (lieveheersbeest), 🎀Tiny's dennebomen (niet meer leverbaar).
  • Studio Light - Grunge Artist Atelier SL-GR-CD25 (reinforcements).
  • Tim Holtz - Alpine.

Bedankt voor de lieve reacties op mijn knutselende muizenkaart en ik hoop jullie weer geïnspireerd te hebben en tot de volgende keer!!!


2 opmerkingen:

anita01 zei

Helemaal geweldig jou beren Mason Jar ,..... je gaat goed hoor.

Warme Groetjes, Anita

rian zei

een super leuke kaart laat je weer zien
groetjes rian