zaterdag 4 mei 2024

Paintbrush Bee series.

Goede middag medeknutselaars,
ik had deze serie kaarten al begin van de week willen plaatsen maar er kwam iets tussen wat ook veel energie vraagt en dan moet je maar net genoeg energie over hebben om nog te knutselen en of een blogbericht te plaatsen. Deze serie heb ik in de afgelopen 2 maanden tussen de andere creaties door gemaakt. Ik had de slimline kaart gemaakt en ik vond de kleuren combo zo leuk dat ik besloot van de hele serie Spellbinders Paint brushes kaarten te maken. Dit is heel handig als je even moeite hebt met bedenken want zo hou je dezelfde kleuren en zelfde en soortgelijke stanzen aan. Zo krijg je een serie die ergens wel hetzelfde is maar toch totaal anders. Zo kan je ook wat sneller een kaart maken omdat je niet veel hoeft te kiezen wat te gebruiken.

Ik heb de Spellbinder Paint brushes en Bold Blooms al anderhalf jaar in huis maar nog niet veel tijd gehad er iets mee te doen. Deze zijn ook leuk te gebruiken in een letterlijke ART Journal.

Grappig, toen de nieuwe Vault stanzen van Tim Holtz uitkwam waaronder de picture show dacht ik meteen aan deze als kleurstaaltjes te gebruiken en dat nog voor de live van Tim zelf waar meerdere uit het designteam hetzelfde idee hadden. Het kwam bij de kleinere kwasten wel handig uit zo kon ik de kaart daarmee extra opvullen.

Bij de kleurstaaltjes is duidelijk te zien welke kleurtinten ik gebruikt heb. Het lijkt veel als je naar de oker/mostergeel en de lichtblauw/groen kijkt maar de eerste vlakjes is de originele kleur, de tint donkerder is met een Versamark stift donkerder gemaakt en de derde is met een laag parelmoer vellum erover heen. Deze verfstalen komen ook allemaal terug op de rest van de kaart.









Kaartkarton:

  • wit, zwart, kraft, kraft woodgrain, oker/mosterdgeel, lichtblauw/groen, parelmoer vellum, metallic goud, wit glitter.

Stansmallen:

  • Gummiapan - Background 8 (met de tekst Carpe Diem)
  • Elizabeth Craft Design - Layered Honeybee.
  • Spellbinders - Painted Blooms, Painter's Palette, Artful Brush, Artful Tulip, Butterfly Burst, Be Bold Blooms.
  • Tim Holtz - Vault Picture Show.

Ik weet niet wanneer ik mijn volgende bericht ga plaatsen want hoe veel ik kan knutselen ligt helemaal aan hoeveel energie ik over heb naast het andere wat even voorrang heeft.


Bedankt voor de lieve reacties. Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren en tot de volgende keer!!!



1 opmerking:

Joann zei

I love your color choices and designs. Keep creating when you can!