zondag 30 juni 2024

Brievenbussen en postzegels.


Goede avond allemaal,
afgelopen week was het met die hoge temperaturen niet uit te houden in de hobbykamer maar gelukkig is de temperatuur sinds vrijdag weer normaal al duurt het nog wel even voor alle benauwdheid weer uit huis is. Het is nog steeds niet lang uit te houden dus vandaag een paar mini maaksels om te laten zien.

Ik was geinspireerd door Eveline Hondius creatie van een brievenbus met de luciferdoosje van Tim Holtz wat ik gezien had in de Tim Holtz Addicts groep op Facebook maar natuurlijk heb ik er mijn wel eigen draai aangegeven. 
Nu had ik de grote Bigz L stans van Tim Holtz en wilde weten of de brievenbusdeur van ECD hier ook in paste wat ik dus uitgeprobeerd had uit wit en ja dat gaat. Ik vond het resultaat een beetje simpel dus heb ik de gleuf aangepast op de rode en omdat ik het idee van een open deur wilde houden heb ik hier krimpfolie onder geplakt zodat niks uit het doosje kan vallen maar je toch naar binnen kan kijken. Voor de tab aan de deur heb ik een sleutel en een envelop gebruikt zodat je die makkelijk open krijgt. Aan de binnenkant heb ik een hoop enveloppen, 2 kranten en een sleutel geplakt. Het is nog steeds mogelijk om een kleinigheidje in de doos te doen maar zo is die leeg ook nog leuk.







Ook heb ik een serie postzegels in postthema gemaakt voor in mijn postal filefolder flippy dingetje. Ik weet niet of het goed te lezen is maar op de postzegels staan de tekstjes: 
  • #postcrossing
  • #echtepostisleuker
  • #leukepost
  • #brievenbusgeluk
  • #kaartje


Kaartkarton:

  • wit, kraft, rood, zwart, goud metallic, blauw, gele filefolder.

Designpapier postzegels:

  • Elizabeth Craft Design - Book 7.

Stansmallen:

  • Elizabeth Craft Designs - Planner Essentials Postage Stamps, Post Mailbox (deur en brievenbusgleuf), Pocket Page Fillers 1 Full size Postage Stamps (sleutel in brievenbus), Sidekick Essentials Postage Stamp page.
  • Gummiapan - Brievenbussen D210642, Kleine Enveloppen D240145.
  • Lora Bailora - Mailbox (enveloppen).
  • Marianne Design - Punch Dies Keys CR1435.
  • Sizzix Tim Holtz - Bigz L/thinlits Matchbox. 
  • Studio Light - Winter Garden Front Door (brievenbus)
  • Yvonne Design - Funky Nana & Grampa Granpa Accessoires (kranten)

Stempels:

  • Carlijn Design - Leuke Post.

Bedankt voor de lieve reacties. Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren en tot de volgende keer!!!




3 opmerkingen:

Yvonne zei

Hoi Femke,
Wat heb je er weer wat leuks van gemaakt. Zo leuk de brievenbus en de postzegels.
Ook je zomerse postzegels zijn geweldig.
En wat een voordelig tarief, hadden we dat nog maar. Morgen al weer de tarieven omhoog van de postzegels.

Groetjes, Yvonne.

Marjolein zei

Wat leuk gemaakt Femke, erg origineel! Groeten Marjolein

Marjolijn van Elsberg zei

Ohhhh, dit is echt een gaaf idee Femke, ik ga dat van je "lenen" als dat mag. Mijn vriendin wordt lyrisch als ze dit ziet onder haar kerstboom!!!
Dit noem ik nog eens inspiratie!