zaterdag 15 juni 2024

Items voor mijn postal filefolder flip dingetje.

Goede morgen mede knutselaars,
het is hier nog steeds hektisch met dingen waar ik niet veel controle over heb en het beetje knutseltijd die ik heb als ik energie over heb gaat voornamelijk naar de voorbeeldkaarten van Ingrid en minder naar mijn persoonlijke creaties maar ik heb een idee voor een filefolder flip dingetje (bij gebrek aan een andere naam op moment) in post thema. Wie een idee heeft voor een naam laat het me maar weten in de reacties of in de ECD groep op Facebook.

Ik heb ondertussen van verschillende merken een hoop stanzen en stempels in post thema en nu ECD dit jaar ook met post thema planner stanzen kwam dacht ik dat het misschien leuk is deze in een soort filefolder art journal iets te verwerken. Zo heb ik bij Esther ook wat echte post ephemera besteld om hier ook in te verwerken. Ik weet nog niet precies hoe het gaat worden ik laat de ideeen gewoon komen waneer het komt en zie wel hoe het uiteindelijk word. Voor vandaag heb ik een dubbele envelop pagina en een postzegelboek (die nog niet af is) om aan jullie te laten zien wat ook in dit project gaan. Er komen van meerdere merken nu post items uit dus die kunnen in de toekomst eventueel ook nog toegevoegd worden. Bij deze doe ik mijn best om zo veel mogelijk te vermelden wat ik gebruikt heb maar ik kan altijd iets over het hoofd zien en vergeten te melden.

Mijn stevige filefolder zijn geel en wist eerst niet goed hoe dit goed te laten overlopen met het rood/wit/blauw uit de ECD book 7 maar de nieuwe release van Tim Holtz heeft me geholpen want de vintage tape en de stickerboek met de postzegels naast natuurlijk het terug laten komen van het karton van de filefolder maakt het toch 1 geheel. Er zitten zelfs een paar gele post items in de echte ephemera van Esther Glass van: https://www.etsy.com/nl/shop/BadAssPaperlover

De dubbele envelop pagina heeft een rug van een halve inch zodat die weer op een bredere rug geplakt kan worden en er ook nog een pagina tussen geplakt kan worden. De rug zelf word dan wat dikker en steviger. Ik heb ook geen idee of ik dit alles op de juiste manier aanpak want dit is de eerste keer dat ik zoiets maak dus ik doe maar wat en zie wel of het werkt.









De postzegels in het boekje moet ik nog afwerken maar daar heb ik op dit moment nog geen idee voor. Je kan deze stempelen of beplakken.

 


Kaartkarton:

  • Exacompta - 250 gsm Medium Weight Square Cut Folder. Ik heb deze hier op Amazon besteld.
  • Wit, blauw, rood, zwart.

Designpapier:

  • Elizabeth Craft Design - Book 7

Extra:

  • Dymo maker.
  • Tim Holtz Idea-ology - Cello Sticker Tape, Stickerbook Postmarked.

Stansmallen:

  • Elizabeth Craft Design - Planner Essentials: Large Envelope Pocket, The Best Off (cassette label voor het raam in de envelop), Curved Library Pocket, Postage Stamps, Directions (wegwijzer en slimline), Sidekick: Postage Stamp page, Postal Stamps Fillers.
  • Gummiapan - Letters D240145.  
  • Lora Bailora - Mailbox.

Stempels:

  • Amy Design - From Santa With Love Postcard (annuleringsstempel).
  • Elizabeth Craft Design - Correspondence 1,2,3. 
  • Bo Bunny - Postale Stamp.
  • Crafters Companion - Classic Postmarks.
  • My Favorite Things - First Class Friend.
  • Tim Holtz - Correspondence CMS225, Eccentric CMS448.

Bedankt voor de lieve reacties. Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren en tot de volgende keer!!!


2 opmerkingen:

anita01 zei

Zo gaaf, deze grote vlop verwerk je perfect en komt vast goed, stapje voor stap....dan geniet je ervan..... veel plezier

Marjolijn van Elsberg zei

Lekker genieten van het proces, dat probeer ik ook wat meer te doen. Heel erg gaaf je folder!