donderdag 19 september 2024

Creative Memory Planner: Cat Fleas.

I have a translation button for the non Dutchies but it WON'T show up in the Phone version so click down below, the line under the grey Homepage bar for the Internet version. You can then find the translation button on the top right. Choose your language there.



Goede middag medeknutselaars,
soms is het goed om ook mindere momenten te verwerken in je creatieve planner als een soort van therapie of verwerking. Vreemd genoeg begon dit incident precies 6 maanden na het woonkamer slagveld waarbij Mickey de cel in ging, naja op mijn pagina's dan en het was niet helemaal haar schuld.

📌Alvast een waarschuwing dit zijn een hoop foto's en tekst.

Dit keer kwam ik korreltjes tegen op mijn werkblad op mijn hobbykamer waar Mickey op dat moment veel lag. Na het met een doekje schoon te maken werd het doekje bruin en ja dit was dus even pech hebben. Ik heb al meer dan 20 jaar katten en nog nooit meegemaakt en ik heb een binnen kat maar ja hoor, dit waren de duidelijke tekenen voor een vlooienplaag 🙀. Blijkbaar werkt een vlooienband niet altijd 100% en dit kan iedereen overkomen. Ik kon afspraak met broertje om kennis te maken met zijn nieuwe pluizige huisgenoot Frummel dus af zeggen. Na opzoeken is schijnbaar de gemiddelde persoon 3 tot 4 maanden bezig om er vanaf te komen dus ik was met mijn gezondheidsproblemen dus bang dat dit voor mij de dubbele aantal maanden zou kosten maar gelukkig was het niet zo'n extreme plaag en is het me wonderbaarlijk in iets minder dan 2 en een halve maand gelukt (72 dagen precies) en en heeft me toch nog leuke creatieve pagina's opgeleverd.

Nu moest ik wel even goed nadenken hoe dit precies aan te pakken voor mijn creatieve planner pagina's want ik wilde van de beestjes af en ging dus echt niet eerst een foto maken van de beestjes op Mickey. Die gingen na uitkammen meteen door het toilet. Ik wilde wel graag het gevoel en energie goed verwerken dus voor de eerste pagina heb ik gekozen om plaatjes van internet te gebruiken en op de 2de pagina eigen foto's wat in totaal niet voldoende was alles goed weer te geven. Ik heb er weer een kleine humoristische draai aangegeven maar die 2 en een halve maand was alles behalve grappig. Alle stanzen, stempels en andere items samen vertellen allemaal een deel van het verhaal op het vele stofzuigen na dan.

Ik heb alle toegevoegde items met zorg uitgekozen voor het complete visuele verhaal. Ik kwam een Vlooien levenscyclus tegen die ik in een uurwerk heb verwerkt want een levenscyclus is tijd en deze levenscyclus moest doorbroken worden en daar kwamen de Halloween transparancies van Tim Holtz van pas want daar zaten gebroken ruitjes tussen. Ook had ik de kattenpoot van Waffle Flower nog niet gebruikt. Ik had voor de makkelijke optie van een witte poot kunnen kiezen maar Mickey heeft aan de binnenkant van 1 poot de enige grijze tijgerprint in haar vacht dus daarom voor de wat gedetailleerde optie gekozen. De grote titel is gekozen om de grootheid van de plaag uit te drukken. Omdat op deze pagina ook de begindatum verwerkt is heb ik onderaan een zoveel dagen nog stempel gebruikt. Voor de label heb ik de uiterlijke kenmerken van de vlooi en de de hoe zit dat geprint en deze aangekleed met de verpakking en stickers van de vlooienpipetten en de einddatum. Omdat de stickers groen waren en ik al met rood/ crème/offwhite aan de slag was gegaan heb ik het groen op meer plaatsen terug laten komen zodat het toch één geheel is geworden.  Helaas heb ik geen stans gevonden van een stofzuiger anders had ik deze nog extra toe willen voegen.
 






Voor de 2de pagina heb ik een flip-up geplakt en een slideframe. Tijdens dit hele gedoe had ik deze foto van Mickey gemaakt waar ze waarschijnlijk op het moment gaapte maar past wel goed bij de ouch! stans omdat mijn arme meisje in deze maanden zo vaak gebeten is door deze krengen en vooral in haar bips en geeft zo duidelijk het gevoel weer net als de stempel van de chagrijnige kat onderaan de pagina.
In de set met vlooienpipetten zat een vel met 6 stickertjes van pipetten en 2 daarvan heb ik gebruikt voor de sluiting van de flip-up met wat kaartkarton eronder. Ik heb de stempel van de kat verder aangekleed met een sticker en een stansmal van een hand die de vlooiendruppels druppelt tussen de schouderbladen.
Op de laatste foto van Mickey in de flip-up kijkt ze een beetje zo van "Is het weer veilig?".



Ik heb een hoop stansmallen, stempels enzo gebruikt dus het is mogelijk dat ik iets vergeten ben te vermelden. Mocht ik iets vergeten zijn laat het me weten en ik probeer het alsnog toe te voegen.

Kaartkarton:

  • wit, grijs, huidskleur, groen, zwart.

Designpapier:

  • Elizabeth Craft Design - Book 7, New Horizons.

Extra:

  • Tim holtz - Idea-ology Halloween Transparencies 2024 (gebruiken ruitje), Remnant Rubs Specimen.

Stansmallen:

  • Elizabeth Craft Design - Pocket Page Fillers 3 Full Size Page, Tab 6 With Turnbutton Frame, Tab 5 with Sliders (pagina), Planner Essentials 22 Planner Pocket 4 Top Loading, Reinforcements pack 3.
  • Creative Expressions Sam Poole - Shaby Basic Vintage Slide.
  • Tim Holtz - Watch Gears Vault 2024, Postale, Alphanumeric Stretch Upper.
  • Waffle Flower - Paws Up.

Stempels:

  • Creative Expressions Talor Made Journal - Passport (Date of entry).
  • Elizabeth Craft Designs - Florence, Feelings, Adventure Awaits (departure). Important Memo days left).
  • Katzelkraft - Cats KTZ152.
  • Datumstempel.
  • Alfabet stempel (flea bites).


Bedankt voor de lieve reacties. Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren en tot de volgende keer!!!




Geen opmerkingen: