maandag 2 september 2024

Postzegelmanie, Postal Filefolder Flippy Box deel 3.


I have a translation button for the non Dutchies but it WON'T show up in the Phone version so click down below, the line under the grey Homepage bar for the Internet version. You can then find the translation button on the top right. Choose your language there.



Goede middag allemaal,
van mij mag de herfst ondertussen wel beginnen. Achter mijn computer zitten met dat warme weer is niet te doen en zelfs knutselen in de keuken beneden is nog steeds vrij warm maar ik wilde de postzegel strips van ECD uitproberen dus steeds in korte momentjes en dan weer even opdrogen en later weer verder. Zo heb ik onderandere ook 2 postzegelboekjes gemaakt. De eerste was een proef met de paddenstoelen en later heb ik nog een speciale Elizabeth Craft zegelboekje gemaakt voor in mijn Postal Filefolder Flippy box.







 

Het postzegelboekje is niet moeilijk om te maken. Stans eerst de hoeveelheid postzegel strips dat u wilt en hou dan voor deze vierkanten strips 4 postzegels aan en ril die aan de linkerkant over het 3de gaatje en snij dan de breedte van de plakstrip wat u mooi vind, zie foto hieronder ๐Ÿ‘‡. Ik heb zelf 2cm aangehouden na de rillijn. Voor de kaft hou je aan 3 kanten 2 a 3 mm breder aan. Hoe dik de rug moet zijn is afhankelijk van hoe dik kaartkarton je gebruikt heb. In dit geval was de rug ook 2 mm maar omdat ik bij het paddenstoelenboekje zowel voor de strip als de vierkantjes 300grams karton heb gebruikt en ik tussendoor ook extra laagjes op de plakstrip heb toegevoegd zodat die platter blijft liggen is de rug daarvan denk ik 4 mm. Mocht uw strip voor de kaft niet lang genoeg zijn maak dan eerst een strook voor de voorkant, rug en breedte van de plakstrip en een aparte strook wat u aan de achterkant op de plakstrip plakt.

Voor de info aan de binnenkant van het boekje heb ik de stempels van Crafty by Toni gebruikt. Op moment zijn ze in haar Etsy Store weer uitverkocht maar over 2 weken is er een nieuwe release en ik geloof dat ze dan weer aangevuld worden. 

๐Ÿ“ŒVoor wie trouwens in Europa woont deze zijn ook bij Doe@ding te koop. Dit scheelt dan een hoop VAT en douane gedoe.







Kaartkarton:

  • wit.
  • Clair Fontaine Paint-On Naturel.
  • Gele Filefolder (kaft Elizabeth Craft postzegelboekje).

Designpapier:

  • Elizabeth Craft Design - The Book 7 (vierkantjes en achtergrond postzegels postzegelboekje).

Inkt:

  • Versafine Clair - Sand Dune, Tulip Red, Strawberry, Artic, Blue Belle, Medieval Blue, Falen Leaves, Nocturne.
  • Tim Holtz Archival - Fossilized Amber.

Stansmallen:

  • Carlijn Jocelijne Design - Happy Snailmail (5ct).
  • Elizabeth Craft Design - Postage Stamp Strips, Alphabet Tabs. 

Stempels:

  • Carabelle Studio Edwige Verriere - Collection de champignons, Le petit monde des Champignons ( kleine delen).
  • Carlijn Design - Leuke Post 2 (prijsjes).
  • Crafty By Toni - CBT0001 - A6,  CBT0002 - A5, CBT0003 - A5, CBT0004 - A6 (dit zijn de nummers wat ik bij Doe@ding op de website zie en kan bij  Crafty by Toni zelf afwijken).
  • Elizabeth Craft Designs - Postage Stamps 1.
  • House Mouse.
  • Joy Crafts - Sending Messages (postage).
  • Maki stamps - Dictionary champignon.
  • Tim Holtz - Stamp Collector, Tiny Toadstools.
  • Waffle Flower - Postage Collage Fall.

Bedankt voor de lieve reacties. Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren en tot de volgende keer!!!


1 opmerking:

Marjolijn van Elsberg zei

Heel erg gaaf dit boekje, ik heb de stempels en de dieset (nog) niet gekocht. Ben een beetje aan het minderen met kopen. Maar deze heeft wel een heel groot ditmoetikhebbengehalte.