maandag 8 september 2014

adorable foxes and around the world artsy bloghop

sorry, except for the 2 new cards this blog-hop part of the post will be dutch only. it's already hard to explane my creative working in dutch and even harder if I have to translate it to english too!!! 

2 new cards can be found on the bottom of this post. 




martina had me gevraagd of ik mee wilde doen met de artist around the world bloghop.
ondanks dat ik helaas niemand heb kunnen nomineren omdat deze andere verplichtingen hadden of niet terug geageerden ga ik zelf wel de uitdaging natuurlijk wel  gewoon aan zodat jullie me wat beter kunnen leren kennen en daar gaat het natuurlijk om. 

vandaag is het dus mijn beurt om samen met chantal en nancy 4 vragen proberen te beantwoorden en ik laat natuurlijk ook meteen 2 nieuwe kaartjes zien. 



over deze bloghop:

creatievelingen over de hele wereld laten zien wat ze maken en wie ze zijn door 4 vragen te beantwoorden
  1. hoe werkt mijn creatieve proces?
  2. waarin verschilt mijn werk met die van anderen?
  3. waar ben ik op dit moment mee bezig?
  4. waarom doe je wat je doet?


over mij

1. hoe werkt mijn creatieve proces?

eigenlijk is dit best moeilijk om op deze manier uit te leggen hoe het in mijn hoofd afspeelt.
het begint met het vinden van inspiratie en die vind ik op zoveel plekken en zelfs op de meest rare momenten. zo kan ik opeens 's nachts een idee hebben of bv op het werk. niet echt een handig moment om meteen aan de slag te gaan en helaas wanneer dat dan eindelijk wel kan is de inspiratie soms opeens weer totaal onvindbaar. sommige personen houden een soort boekje bij waar je ideeen in opschrijft maare ik vind het soms moeilijk om dit goed op papier te zetten zodat ik nog begrijp wat ik wilde doen.

vrijwel vanalles kan mij inspiratie opleveren. een kleur, papierblokje, stempel, stanz, een detail op de kaart van een ander, enz. op pinterest of op blogs doe ik ook vaak inspiratie op en dan geef ik er natuurlijk graag een eigen draai aan of ik mix wat ideeen en word het iets totaal anders. maar ik kan bv ook 1 element kiezen en hier extreem op doorgaan.



na eindelijk de inspiratie te hebben gevonden begin ik aan mijn kaartje. het is voor mij ook heel belangrijk dat de omgeving rustig is. met veel herrie bijvoorbeeld kan ik me totaal niet concentreren en kan er vanalles mis gaan. vaak probeer ik mijn kaartje dan in 1 keer af te krijgen en dan vooral de basis van mijn kaartje omdat ik bang ben dat ik anders vergeet wat ik nou precies wilde doen als ik het dus een dag aan de kant zou leggen. de details kan eventueel wel later toegevoegd worden. als ik vast loop ga ik gewoon ff iets totaal anders doen bv film kijken, boek lezen of inspiratie zoeken op internet en zo wat ideeen op te slaan voor een volgende keer en probeer later wanneer er weer wat orde is er weer naar te kijken of ik er misschien toch nog iets van kan maken. soms komen er dan toch nieuwe ideeen op. het gebeurd wel eens dat ik een kaart gemaakt heb en het gevoel hebben dat er iets ontbreekt en een paar dagen op tafel naar kijk later opeens toch iets aan toe voeg.

mijn kaartjes lijken soms simpel maar zelfs de meest simpele kost me soms de meeste tijd omdat ik die stijl gewoon niet gewend ben. mijn kaartjes lukken ook niet altijd. gemiddeld werk ik wel 6 uur aan een kaart maar het creatieve proces is vaak al veel langer aan de gang.  ik kan soms dagenlang een bepaald idee/en hebben voordat ik pas de kans krijg om daadwerkelijk het kaartje te kunnen maken. soms heb ik zoveel ideeen of dingen die ik wil doen dat er uiteindelijk niks uit komt omdat het te onrustig in mijn hoofd word. ik ben namelijk zo perfectionistisch en elk detail moet kloppen maar het belangrijkste is dat ik er plezier in heb.

    


1 middag in de week werk ik trouwens bij een pottenbakkerij waar ik allerlei dingen van klei maak.







2. waarin verschilt mijn werk met die van anderen?
ik denk dat de personen die mijn blog volgen beter kunnen vertellen of mijn werk nou echt verschilt met die van anderen. 

ikzelf hou in ieder geval heel erg van de afwisseling en variatie en heb niet echt 1 stijl maar eigenlijk meerdere wat soms wel handig is want dat verveeld nooit. de ene dag kan ik een stempelkaartje maken en de andere dag een kaart met bv alleen stanzen. clean and simpel is voor mij trouwens alles behalve simpel en ik vind mezelf hier dan ook echt niet goed in. ik wil bv al snel meer toevoegen aan mijn kaart waardoor het vaak door anderen niet echt meer als clean and simpel gezien word maar voor mijn doen vind ik zelf dan weer van wel. ik maak ook graag wit op wit of wit en kraft kaartjes. vind het wel een mooie uitstraling hebben.






3. waar ben ik op dit moment mee bezig? 
op dit moment ben ik eigenlijk nergens speciaal mee bezig en zit ik zeg maar in de inspiratie fase van het kaarten maken. nadenken wat ik binnenkort zou kunnen maken. de laatste 2 kaartjes die ik gemaakt heb zijn met schattige vosjes erop maar meer daarover na de vragenlijst. er staat wel een zwangerschapskaartje voor een vriendin op het te maken lijstje maar daar kan ik op moment nog niet echt de rust voor vinden. ik wacht ook nog steeds op een kaart kit die al een week te laat is. vaak krijg ik hier ook inspiratie van.


4. waarom doe je wat je doet?
ik ben niet iemand die kan stilzitten en ben eigenlijk altijd wel graag met mijn handen bezig. zou me anders gewoon vervelen denk ik. sinds een half jaar woon ik in een huis met een tuintje dus kan ik nu naast kaarten maken waar ik echt de rust voor nodig heb ook lekker in de (moes)tuin bezig zijn. als ik niet met mijn handen bezig ben kan ik heel onrustig worden en zo vergeet ik trouwens ook eventjes de minder leuke dingen in het leven. al is het maar voor dat kleine momentje. kaartjes maken blijft toch wel mijn favoriete hobby omdat het me veel doet wanneer een kaartje van mij een glimlach tovert op het gezicht van de ontvanger en zeg nou zelf dit is toch veel leuker dan een kaartje via de email of facebook? en het maken ervan is ook gewoon erg leuk om te doen en ik denk dat wanneer ik dit niet meer zou kunnen ik vrij ongelukkig zou zijn.

mochten er nog vragen zijn waar jullie graag meer over zouden willen weten dan hoor ik dat natuurlijk graag!!!


de afgelopen 2 weken in de avonduren waneer heteven rustig was bij de buren die nog steeds aan het klussen zijn deze 2 vossenkaartjes gemaakt. ik zag deze lieve vosjes vaak voorbij komen op de kaartjes van sanne dat ik deze mal ook gewoon moest hebben.  dus de mal was de inspiratie maar ik maak er totaal andere kaartjes mee. ik heb ook lekker allerlei merken stanzen door elkaar gegooid.

the last two weeks in the evening hours when it was quit with the neighbors who are still working on their new home I made these 2 foxes cards. I saw these adorable foxes so many times on sanne her cards that I just had to have that die. so the die was the inspiration but I made some totally different cards with it. I also used several brands of dies together.


cardstock: 2 colors of  brown kraft, white kraft, black kraft, 2 colors of green, light pink.
tools: MFT dienamics "blueprints 8", embossalicious "cloud embossingfolder", marianne design "foxes", memorybox "trees, branches, birdhouse, birds and butterflies" noor design flourishes, martha stewart "grass punch".


mocht er toch nog iemand zijn wiens blog ik volg en graag deze bloghop zou willen voortzetten, laat het me dan ff weten dat zet ik jullie namen alsnog in dit bericht 



7 opmerkingen:

Unknown zei

Wat ontzettend leuk om hier eens wat meer over jou te lezen Femke. Leuk ook hoe je beschrijft hoe jouw creatieve proces werkt. Dat je perfectionistisch bent is te zien aan je kaartjes, die kloppen altijd en ik heb nog nooit een kaartje van jou gezien dat ik niet mooi vond. Ook de kaartjes met de vosjes vind ik weer helemaal geweldig. Ben blij dat je zoveel plezier beleeft aan je hobby. Groetjes van Miranda

Alina zei

leuke blogpost, Femke!
en je kaartjes zijn te leuk voor woorden, ik ben er helemaal weg van, bedankt voor de inspiratie!!!!!!!!!!!!!

Carolina zei

Super cute and very pretty cards

Miranda V zei

Leuk om wat meer te lezen over jou! En je vosjes-kaarten... wauw! Heel mooi in die zachte kleuren!

Mariken zei

Leuk verhaal Femke! En je vosjes-kaarten vind ik helemaal super!
Fijne avond!

martina's kaartjes zei

hoi femke,
wat leuk alles over jou te lezen ! zo leren we je allemaal weer een beetje beter kennen, nietwaar ?
heel veel dank om toch de fakkel aan te pakken en wie weet, komt het wel goed wie het weer wil openemen !
nog een hele fijne dag,
grtjs,martina
x

Linda Visser - van der Velden zei

Je maakt ontzettend leuke kaartjes! Ik ben je nieuwe volger geworden :) Kom je ook eens bij mij kijken? Groetjes, Linda